|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

وزیر نیرو در شورای اداری شهرستان رزن: لزوم جلوگیری ازحفرچاه‌های غیرمجاز

وزیر نیرو خواستار اقدام مردم برای جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز شد و تأکید کرد: مردم و کشاورزان بدانند اگر در همسایگی آنها چاه غیر مجاز حفر می‌شود ابتدا به آنها لطمه می‌زند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، حمید چیت چیان عصر سه شنبه در شورای اداری شهرستان رزن با بیان اینکه مردان بزرگ دینی از این دیار برخاستند، اظهار داشت: افراد مشهوری چون مرحوم شوندی، مرحوم آخوند ملاعلی، شهید مفتح و از مراجع حاضر آیت‌الله نوری همدانی از برجستگان این منطقه هستند.

 

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه تمام این نام‌ها و مردان بزرگ منطقه گواهی بر ایمان قوی اسلامی و دینی و فرهنگ والای شهرستان رزن است، بیان داشت: سفر دولت تدبیر و امید به همدان با هفته دولت همزمان شده است و نام‌گذاری این هفته یادآور نام و خاطره دو شهید جلیل‌القدر رجایی و باهنر است.

 

وی با تاکید بر اینکه این دو شهید مظهر ایمان، اخلاص، صداقت، فداکاری، مردمی بودن و خدمتگذاری بودند و درس‌های ارزشمندی را برای مسئولان در بر دارند، اظهار داشت: هفته دولت تنها یک نام‌گذاری نیست بلکه مسئولان را به این مهم متذکر می‌کند که همواره خود را خدمتگذار مردم بدانند.

 

وی با بیان اینکه مسئولان باید همواره توجه کنند که با رفتار این دو شهید خود را محک بزنند تأکید کرد: باید مسئولان در مسیر آنها حرکت کنند و اگر ذره‌ای از این مسیر دور شدیم بدانیم در آستانه هلاکت قرار می‌گیریم و باید به معنای عمیق هفته دولت توجه کنیم.

 

چیت چیان تاکید کرد: هفته دولت تنها یک شعار و یا مراسم تشریفاتی نیست.

 

وزیر نیرو در ادامه با بیان اینکه نکات مطرح شده توسط فرماندار رزن و نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی یادداشت شد، اظهار کرد: نکات به دستگاه‌ها و وزیران ذیربط ارائه و پیگیری خواهد شد.

 

چیت چیان اقدامات انجام شده در حوزه آب و برق در استان همدان و شهرستان رزن مطلوب عنوان کرد و ادامه داد:  قدردانی از زحمات مسئولان به معنی عدم توجه به کم و کاستی‌ها نیست و باید اقدامات لازم صورت گیرد.

 

چیت‌چیان همچنین اقدامات صورت گرفته در خصوص آب شهری را خوب و اساسی دانست و بیان کرد: با آمارهای ارائه شده در این منطقه تا ده‌ها سال برای تأمین آب شرب مشکلی وجود ندارد و فعالیت‌های خوبی از سوی شرکت آبفا در این منطقه انجام شده است.

 

وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان رزن با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و در زمینه جلوگیری از آلودگی منابع آب و بهداشت اثرات مثبتی دارد.

 

وزیر نیرو با بیان اینکه سد شنجور در مراحل پایانی کار است تأکید کرد سد شنجور رزن تا پایان سال جاری آبگیری و آماده افتتاح می شود.

 

چیت چیان عنوان کرد: سد شنجور رزن  قابلیت تنظیم و توزیع ۵.۵ میلیون متر مکعب آب را سالانه داراست و در راستای توسعه اقتصادی نیز تأثیر مثبتی در شهرستان رزن دارد.

 

وی عمده‌ترین نقص در حوزه آب و برق را مربوط به آبرسانی روستایی دانست و بیان کرد: در حال حاضر ۱۴ روستا در شهرستان رزن با تانکر آبرسانی می‌شود.

 

چیت‌چیان از راه اندازی  ۱۹ مجتمع آبرسانی روستایی در استان همدان خبر داد و گفت: طی امسال و سال آینده این ۱۹ مجتمع بهره‌برداری شده که سه مجتمع مربوط به شهرستان رزن است و با افزایش اعتبارات اختصاص یافته به این مجتمع‌ها سرعت ساخت و بهره‌برداری نیز افزایش می‌یابد.

 

وزیر نیرو به برنامه‌های وزارت نیرو در شهرستان رزن اشاره کرد و گفت: شروع احداث پست ۲۲۰ کیلوولت برق در شهرستان رزن از برنامه‌های آتی این وزارتخانه است که اثرات بسیاری در تولید برق شهرستان در سالیان متوالی دارد.

 

وی وضعیت منابع آب و کشاورزی در دشت های رزن را هشداردهنده عنوان کرد و بیان داشت: آب‌های زیرزمینی وضعیت مشخصی دارند و در صورت حفر بیشتر چاه با بحران کم‌آبی مواجه خواهیم شد.

 

چیت‌چیان با بیان اینکه در صورت برداشت بیش از حد از آب‌های زیرزمینی با وجود بارش کم به ندرت زمین های کشاورزی شور می شوند و در آب نفوذ می کنند، اظهار داشت: به مرورزمان آب شیرین شور می شود که باید گفت خوشبختانه در رزن این موضوع اتاف نیافتاده است اما در برخی استان ها این حالت به وجود آمده است.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به خشک شدن هفت هزار هکتار از باغات پسته استان کرمان اظهار کرد: این مشکل به دلیل حفر چاه‌های غیر مجاز و برداشت از آب‌های زیرزمینی ایجاد شده است.

 

وزیر نیرو خواستار اقدام مردم برای جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز شد و تأکید کرد: مردم و کشاورزان رزن بدانند اگر در همسایگی آنها چاه غیر مجاز حفر می‌شود ابتدا به آنها لطمه می‌زند و باید از حفر چاه‌های غیر مجاز جلوگیری کنند.

 

وی بالابردن راندمان آب در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: انتظار نداریم کسی کشاورزی را تعطیل کند اما بااجرای طرح های جهاد کشاورزی باید کشاورزان آب کمتری مصرف کنند و محصول بیشتری تولید شود.

 

چیت‌چیان راه‌های کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی را متعدد دانست و افزود: کاشت محصولات کم آب‌بر، کشت پاییزه به جای کشت بهاره، استفاده از سیستم‌های تحت فشار و استفاده از کشت متراکم یا گلخانه‌ای به جای کشت معمولی راه‌های برای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی است.

 

وزیر نیرو با بیان اینکه وزارت نیرو در جاهایی تامین کننده و در جاهایی مصرف کننده آب است به نیروگاه شهید مفتح همدان اشاره داشت و گفت: اجرای دو پروژه برج خشک و انتقال پساب برای نخستین بار در کشور اجرا شده است و اجرای این دو طرح نشان از چگونگی مبارزه با بحران کم‌آبی و ارائه راه‌کارهای لازم است که نجات دهنده کشور از خشکسالی و کم‌آبی است.

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان

کد خبر: 683
  تاریخ خبر : 1394/06/03
 مدیر سایت
 1015
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 38
  • بیشترین بازدید همزمان : 507
  • بازدید امروز : 3,301
  • بازدید دیروز : 7,182
  • کل بازدید : 5,435,563
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/08 14:14:42
  • شناسه IP شما : 3.144.161.116

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : همدان، خیابان جهاد، شرکت سهامی آب منطقه‌ای همدان
  • کدپستی : 6515914481
  • تلفن : 08138220737
  • فاکس : 08138220225
  • پست الکترونیکی : info[at]hmrw.ir
  • پیامک : 300074811
  • تلفن گویا :