|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای همدان در نشست خبری مطرح کرد هزینه ۸۶ میلیارد تومانی برای اجرای خط انتقال پساب فاضلاب به نیروگاه مفتح

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای همدان با اعلام اینکه خط انتقال پساب همدان به نیروگاه مفتح در سفر رئیس جمهور به بهره‎برداری می‎رسد، گفت: ۸۶ میلیارد تومان برای پروژه خط انتقال پساب به نیروگاه مفتح هزینه شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان ،مرتضی عزالدین در نشست خبری ویژه  پروژه خط انتقال پساب فاضلاب تصفیهخانه همدان به نیروگاه مفتح اظهار داشت: برای اجرای خط انتقال پساب از تصفیهخانه همدان به نیروگاه مفتح 86 میلیارد تومان هزینه شده و این پروژه در سفر رئیس جمهور به همدان مورد بهرهبرداری قرار می‌گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه نیروگاه مفتح همدان یکی از نیروگاه‌های مهم کشور با ظرفیت تولید هزار مگاوات در روز است، افزود: نیروگاه مفتح همدان جز نیروگاههایی است که راندمان تولید بالایی داشته و می‏تواند با ظرفیت 100 درصد خود فعالیت کند.

عزالدین تصریح کرد: نیروگاه مفتح همدان بین 10 تا 15 سال گذشته به سبب فقر منابع آبی نتوانسته با ظرفیت کامل فعالیت کند و در ماههای اخیر تولید این نیروگاه به 250 مگاوات در روز رسیده بود.

 

وی با اعلام اینکه وزارت نیرو تلاش بسیاری برای راهاندازی و تکمیل ظرفیت فعالیت این نیروگاه داشت، عنوان کرد: از سال 88 همه به دنبال این بودند که پساب تصفیه‌خانه همدان را به نیروگاه مفتح منتقل کنند که تا اواخر سال گذشته این امر عملیاتی نشده بود.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقهای همدان با اشاره به اینکه سال گذشته تصمیم بر این شد تا پروژه را در مدت یک سال اجرایی کنیم، عنوان کرد: پس از پنج سال توقف پروژه خط انتقال پساب فاضلاب به نیروگاه مفتح همدان اجرایی شد که از نظر اقتصادی و فنی دارای جایگاه بالایی برای استان همدان بود.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از پروژههای خط انتقال حداقل یک ایستگاه پمپاژ دارند، افزود: با بررسیهای مختلف گزینهای برای اجرای پروژه انتخاب شد که بدون نیاز به ایستگاه پمپاژ کمترین هزینه را برای دولت داشته باشد تا بتوان پساب را به نیروگاه مفتح همدان منتقل کرد.

 

 

عزالدین طول خط انتقال پساب فاضلاب را 43 کیلومتر اعلام کرد و گفت: در خط انتقال پساب فاضلاب تصفیه‌خانه فاضلاب همدان به نیروگاه مفتح از ویژگی ثقلی منطقه استفاده شده و ایستگاه پمپاژی ایجاد نشد.

 

وی با بیان اینکه این پروژه در دهه فجر سال گذشته توسط وزیر نیرو کلنگزنی شد، افزود: خوشبختانه با تلاش پیمانکار بومی، پروژه در مدت 5 ماه در تیر ماه امسال به اتمام رسید که از معدود پروژههایی است که یک وزیر ضمن کلنگزنی آن پروژه را افتتاح میکند.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقهای همدان با تاکید بر اینکه پیمانکار بومی پروژه، پاسخ اعتماد ما را به خوبی داد، عنوان کرد: پیمانکاران بومی استان همدان توانمندی بالایی دارند که باید از ظرفیت آنها به خوبی استفاده کرد.

 

وی با تصریح بر اینکه در زمینه تملک اراضی در مسیر خط انتقال با مشکلات متعددی مواجه بودیم، بیان کرد: این خط انتقال از اراضی مرغوب کشاورزی منطقه عبور کرد که برای تملک آنها اعتبار قابل توجهی هزینه شد.

 

عزالدین با بیان اینکه پروژه خط انتقال پساب تصفیه‌خانه همدان به نیروگاه مفتح به عنوان پایلوت اجرایی شد، تصریح کرد: در ایران کمتر از پساب فاضلاب در بخش صنعت استفاده شده ولی حال شاهد هستیم که از این پساب در بخش نیروگاه برای تولید برق استفاده شده که کمتر کسی باور داشت این پروژه اجرایی شود.

 

وی با اشاره به اینکه این پروژه به عنوان یکی از پروژههای مهم اجرایی در سفر رئیس جمهور به بهرهبرداری میرسد، افزود: باید در افق طرح 470 لیتر در ثانیه معادل 15 میلیون مترمکعب پساب به نیروگاه مفتح منتقل شود که در این صورت تمامی چاههای نیروگاه مفتح باید از مدار فعالیت خارج شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر با ظرفیت فعلی 8 میلیون مترمکعب پسآب فاضلاب منتقل می‏شود که با افزایش دبی توسط شرکت آب و فاضلاب شاهد افزایش انتقال پسآب خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقهای همدان با اعلام اینکه در حال حاضر 250 لیتر در ثانیه پساب فاضلاب به نیروگاه مفتح همدان منتقل میشود، بیان کرد: نیروگاه مفتح همدان مجوز بهرهبرداری 28 حلقه چاه را دارد که 22 حلقه در مدار است، با افزایش ورود پساب به نیروگاه برداشت از چاهها کاهش یافته و در نهایت از مدار بهره‏برداری خارج میشوند.

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان

کد خبر: 678
  تاریخ خبر : 1394/06/01
 مدیر سایت
 1096
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 26
  • بیشترین بازدید همزمان : 507
  • بازدید امروز : 3,456
  • بازدید دیروز : 7,182
  • کل بازدید : 5,435,718
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/08 14:14:42
  • شناسه IP شما : 3.144.127.232

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : همدان، خیابان جهاد، شرکت سهامی آب منطقه‌ای همدان
  • کدپستی : 6515914481
  • تلفن : 08138220737
  • فاکس : 08138220225
  • پست الکترونیکی : info[at]hmrw.ir
  • پیامک : 300074811
  • تلفن گویا :