به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، مهندس مرتضی عزالدین ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: هر چیزی اگر بخواهد تبدیل به یک فرهنگ در اجتماع شود و بخواهیم مردم به آن عمل کنند، مردم باید نسبت به آن جامعهپذیر شوند وآن مشکل را از آن خود دانسته و به دستگاه های اجرایی جهت رفع آن همراهی کنند.
وی ادامه داد: بسیاری از معقولات باوجود اهمیت بالایی که دارند مردم نسبت به آن جامعهپذیر نمیشوند و حساسیت آن را درک نمیکنند چون از طریق دستگاه ها اطلاع رسانی مناسبی انجام نمی شود.
عزالدین با اشاره به نقش رسانهها در ایجاد حساسیت در دنیای امروز اظهار کرد: رسانهها امروز در تغییر نگرش میان افراد جامعه تاثیرگذارند، علیرغم اینکه رسانهها در کشور ما توانستند در برخی حوزهها مانند فرهنگ رانندگی تغییر نگرش ایجاد کنند اما در برخی معقولات رسانهها یا وارد این فضاها نشدند یا خیلی با جدیت و بازنماییهای مثبت نتوانستند کاری کنند بعنوان مثال در حوزه آب انصافا" در یکی دوسال گذشته خوب وارد شدند. اما با اینکه آب یک ماده بی بدیل است، در حفظ ونگهداری ومدیریت منابع آب خوب عمل نکردیم و از مردم بایستی بیشتر کمک گرفت.
وی آموزش و فرهنگسازی از عنفوان کودکی را بهترین راهحل برای جامعهپذیری افراد دانست و تصریح کرد: ما باید بر روی سودمندی صرفهجویی تاکید کنیم و خسته نشویم.
وی ادامه داد: این مشکل باعث میشود در کارهای جمعی، کمپینها و سازمانهای مردمنهاد ضعیف عمل کنیم. چون با ضرورت این نوع کارها آشنا نیستیم و علاوه بر این در جامعه ایرانی حس کار جمعی و مشارکت اجتماعی کمتر است.
عزالدین رسانهها را فکر ساز خواند و اظهار کرد: زمینه تاثیرگذاری عمیق از خانواده به رسانهها منتقلشده است و باید در ابتدا از طریق رسانه در خصوص بحران آب حساس سازی صورت گیرد و پسازآن رسانهها این بحران را تبدیل به یک فرصت کرده و موجب کاهش میزان مصرف و تغییر سبک زندگی کنند.
روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان