|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

اقدامات طرح آبرسانی به همدان در طول سه ماه گذشته بسیار ارزشمند است.

وزیر کشور گفت:کارهای انجام شده برای تکمیل خط انتقال آبرسانی به همدان در طول سه ماه گذشته بسیار ارزشمند است و جای قدردانی دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، احمد وحیدی در پانزدهمین جلسه شورای آب استان همدان افزود: باید با تهیه یک نقشه دقیق از شرایط موجود، وضعیت شبکه آبرسانی محلات و نقطه به نطقه شهر همدان بررسی شود.
وی اظهار داشت: کارهای انجام شده برای تکمیل خط انتقال آبرسانی به همدان در طول سه ماه گذشته بسیار ارزشمند است و جای قدردانی دارد.
وحیدی با اشاره به اینکه شهر همدان با بحران آب مواجه است، تصریح کرد: اضافه شدن چاه‌های کشاورزی، حفر چند حلقه چاه در منطقه آق‌حصار و شناسایی عرصه‌های مختلف برای حفر چاه جدید، اقدامات خوبی برای گذر از این بحران است.
وی خاطرنشان کرد: از همه عزیزانی که ۲۴ ساعته با تلاش شبانه‌روزی و کار جهادی منابع آب موجود را رصد کردند تا مردم با کمترین مشکل بحران را سپری کنند، قدردانی می‌کنیم.
وزیر کشور تاکید کرد: برای کاهش مشکلات مردم شهر، پیشنهاد شد تعداد چاه‌ها افزایش یابد، تعداد آب‌های بسته بندی قابل قبول باشد و اگر نیاز است تعداد تانکرهای آبرسانی بیشتر شود.
وی ادامه داد: به منظور بهره برداری به موقع، تامین تجهیزات و وسایل مورد نیاز تکمیل خط انتقال آبرسانی بلند مدت به همدان بسیار مهم است‌.
وحیدی با اشاره به اینکه زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه نزدیک است، افزود: تا مهرماه و باز شدن مدارس و دانشگاه‌ها باید مشکل آب همدان حل شود.
وی با اشاره به اینکه باغداران روستاهای بالادست سد اکباتان باید قانع شوند و منابع آبی را در اختیار شبکه آب آشامیدنی قرار دهند، تاکید کرد: تامین آب آشامیدنی یک الزام است و ما نمی‌توانیم نسبت به تامین آب آشامیدنی کوتاهی کنیم.
وزیر کشور ادامه داد: باید با تشویق و ارائه راهکارهای حمایتی، باغداران را مجاب کنیم و نگذاریم شرایط آب همدان از این سخت‌تر شود.
وی با اشاره به اینکه ما باید یک گام به جلو حرکت کنیم تا مشکلات برطرف شود، گفت: بر اساس بررسی‌های جهاد کشاورزی درختان گردو در شهریورماه نیازی آنچنانی به آب ندارند و روستاییان بالا دست سد اکباتان نگران نباشند، سهمیه آب را در اختیار شبکه آبرسانی قرار دهند و اگر دچار خسارت هم شدند خسارت آن‌ها پرداخت می شود.
وحیدی با تاکید بر اینکه خسارت احتمالی باغداران گردو را برعهده می گیریم، اظهار داشت: آب‌های بالا دست سد اکباتان ۲۵۰ لیتر در ثانیه آب تامین و کمک مناسبی در کاهش مشکلات دارد.
وی با بیان اینکه کشت دوم محصولات کشاورزی در استان همدان ممنوع است، تصریح کرد: چاه های غیرمجاز در مناطق نزدیک خط آبرسانی، شناسایی و از ظرفیت آن‌ها برای تامین آب همدان استفاده شود.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه همه باید در حفظ آرامش مردم کمک کنیم، گفت: رسانه‌ها و در راس آن صدا وسیما با اطلاع رسانی در رابطه با نقش مشارکت اجتماعی، جنبشی را برای کمک همه جانبه مردم راه‌اندازی کنند.
وی با اشاره به اینکه نذر آب برای مردم و کشاورزان تبیین شود، افزود: در آستانه اربعین حسینی هستیم و همه مردم باید با این نگاه، به حل مشکلات آب همدان کمک کنند و یکی از بخش‌های مهم تلویزیون باید به این حوزه اختصاص یابد.
وحیدی گفت: در بازدیدی از طرح آبرسانی به همدان داشتیم از محل سد، مسیر انتقال لوله، گذرگاه فرعی و مسیر اضطراری بازدید به عمل آمد.
وی ادامه داد: کارهای به خوبی و سرعت در حال پیشرفت است؛ با توجه به سختی زمین و مسیر لوله گذاری، کار به صورت جهادی و شبانه روزی در حال انجام است.
وزیر کشور با بیان اینکه پیش بینی می‌شود کار بلند مدت آبرسانی به همدان تا ۲ هفته آینده به پایان برسد، افزود: گذرگاه انتقال آب این طرح نیز تا روزهای آینده تکمیل و بهره برداری می‌شود.
وی اظهار داشت: پیشرفت کار این پروژه به سطح قابل قبولی رسیده و تلاش‌های استاندار جهادی و مسوولان همدان، وزیر نیرو و همه عزیزانی ستودنی است و از اقدامات آن‌ها قدردانی می‌کنیم.
وحیدی تصریح کرد: مهم این است همه ۲۴ ساعته و شبانه‌روز موضوع  را پیگیری می‌کنند تا مردم عزیز و شریف همدان هر چه سریعتر مشکلاتشان حل شود.
وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از طرح آبرسانی به همدان مشکلات برطرف می‌شود، افزود: منابع آب از هر نقطه‌ای که ممکن است، جمع آوری و به شبکه آبرسانی شهر همدان افزوده می‌شود.
وی گفت: با مدیریت جهادی در استان مشکلات برطرف و پایداری شبکه آبرسانی برقرار می‌شود
روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان

کد خبر: 2048
  تاریخ خبر : 1401/06/11
 سروش
 457
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 20
  • بیشترین بازدید همزمان : 507
  • بازدید امروز : 1,662
  • بازدید دیروز : 2,006
  • کل بازدید : 5,344,241
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/25 12:31:57
  • شناسه IP شما : 3.138.138.144

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : همدان، خیابان جهاد، شرکت سهامی آب منطقه‌ای همدان
  • کدپستی : 6515914481
  • تلفن : 08138220737
  • فاکس : 08138220225
  • پست الکترونیکی : info[at]hmrw.ir
  • پیامک : 300074811
  • تلفن گویا :