|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

پروژه آبرسانی همدان یک گام دیگر به بهره برداری نزدیک شد

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفاگفت : با پیگیری استاندار همدان و اقدامات صورت گرفته توسط مسئولان اجرای پروژه آبرسانی همدان، این طرح یک گام دیگر به بهره‌برداری نزدیک شد.


به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان همدان،"محمد جوانبخت" روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از طرح آبرسانی به همدان افزود: در طول دو سال گذشته میزان بارش نزولات آسمانی در استان همدان مناسب نبوده و کاهش بارندگی و خشکسالی در سال آبی جاری، موجب کاهش منابع آب استان و ایجاد شرایط ویژه در تامین آب آشامیدنی شهر همدان شده است.

وی اظهار داشت: از سال گذشته و با روی کار آمدن دولت سیزدهم موضوع تامین آب شهر همدان در اولویت کاری وزارت نیرو قرار گرفت و طرح اضطراری تامین آب برای این شهر عملیاتی شد.

جوانبخت تصریح کرد: همه در شرایط کنونی به محدودیت‌های مالی کشور واقف هستند اما با این وجود، برای پروژه‌ آبرسانی به همدان به دلیل اهمیت بالا، اعتبارات مناسبی تزریق شد.

وی با اشاره به اینکه سال‌ها این پروژه به عنوان پروژه جاری در دست اجرا و مشکلات آن برطرف نشده بود، تاکید کرد: طولانی شدن زمان اجرای این پروژه مشکلاتی را به وجود آورده بود که با اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم این پروژه از حالت توقف کامل خارج و وارد پیشرفت در اجرای کار شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه وزارت نیرو تلاش داشت تا این پروژه در فصل تابستان و پیش از پیک مصرف بهره برداری شود، خاطرنشان کرد: اقدامات صورت گرفته در طول چهار ماه گذشته بسیار ارزشمند است و پیشرفت فیزیکی این پروژه، با گذشته قابل قیاس نیست.

وی ادامه داد: نگاه وزارت نیرو در هشت ماه گذشته برای تامین آب همدان «اضطراری» بود و حالا با توجه به قرارگرفتن در وضعیت بحرانی، این نگاه به «فوق اضطراری» تغییر کرده است.

جوانبخت افزود: همه ارکان و اعضای پروژه باید به صورت ویژه به این طرح نگاه کنند و با احساس مسئولیت، نهایت تلاش را برای بهره‌برداری هرچه سریعتر از این پروژه داشته باشند.

وی اظهار داشت: اجرای این طرح به صورت روزانه از طرف وزارت نیرو پیگیری می شود و باید با کار شبانه‌روزی و آماده باش همه جانبه، خط اضطراری هرچه سریعتر بهره‌برداری شود.

معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو گفت: استاندار همدان به جد پیگیر کار است و همه دستگاه‌های استان را پای کار آورده است و این احساس مسئولیت نشان از ابعاد بزرگ پروژه دارد.

وی با اشاره به اینکه باید برای پیشبرد کار به همه راهکارهای موجود توجه شود، تصریح کرد: زمان کوتاه است؛ انتظار داریم تشریفات به کمترین میزان برسد، مشکلات پروه در صحنه حل شود و کار جهادی پیش برده شود.

جوانبخت خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده پیمانکار، در چند روز گذشته نشان می‌دهد، گروه‌های اجرایی همه جانبه پای کار هستند و با کمک مسئولان می‌توانیم سرعت اجرای پروژه را بیشتر کنیم.

وی تاکید کرد: مسئولان شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان همدان در چند روز باقی مانده در حالت آماده باش باشند و در محل اجرای خط اضطراری آبرسانی به همدان حضور یابند و روزانه اجرای طرح پیگیری کنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: وزیر نیرو دنبال اجرای هرچه سریعتر این طرح است و در مواردی تامین تجهیزات مورد نیاز این پروژه را خودش پیگیری کرده است.

وی تصریح کرد: پمپ‌های مورد نیاز این طرح باید به طور کامل نصب تا با ظرفیت کامل آب آن به همدان منتقل شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان نیز گفت: اعتبارات مناسبی در اواخر سال گذشته برای اجرای طرح انتقال آب به استان همدان اختصاص یافت که اقدامات صورت گرفته موجب افزایش سرعت اجرای پروژه شد.

محمد ضروری با اشاره به اینکه طول کل اجرای این طرح ۱۴۰ کیلومتر است، افزود: از ۱۰ کیلومتر لوله‌گذاری باقی مانده که قرار بود اجرا شود، تاکنون ۷.۵ کیلومتر اجرا شده و ۲.۵ کیلومتر دیگر نیز با سرعت قابل توجهی در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: با مذاکرات صورت گرفته لوله‌های مورد نیاز اجرای این طرح در حال تامین است پیمانکار قول داده در زمان تعیین شده کار را اجرا کند.

ضروری تصریح کرد: مخازن آب شماره یک و ۲ این طرح با بیشترین سرعت ساخته و اکنون قابل بهره‌برداری شده و یک رکورد جدیدی را در اجرای اینگونه طرح‌ها ثبت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: الکترو موتورهای ایستگاه‌های پمپاژ شماره یک، ۲ و سه از پیش سفارش گذاری شده بود، چهار دستگاه پمپ دیروز وارد کارگاه شد و سه دستگاه دیگر نیز فردا وارد می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان تاکید کرد: با تجهیز و تامین الکترو موتورهای این طرح امکان پمپاژ ۶۰۰ لیتر آب در ثانیه فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: خرید اتصالات و شیرآالات مورد نیاز طرح انجام و تاکنون ۲ محموله وارد کارگاه اجرایی شده است. 

ضروری با اشاره به اینکه ریز کمبودها مشخص شده است، افزود: با کمک‌ها و پیگیری‌های استاندار همدان موانع پرداخت اعتبارات بر طرف و مطالبات قرارگاه پرداخت شده است.

وی گفت: طرح برق رسانی این پروژه نیز در دست اقدام است تا با بهره برداری از آن انرژی مورد نیاز خط انتقال، به صورت پایدار تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان تاکید کرد: با همکاری مدیرکل منابع طبیعی استان برای جبران بخشی از کمبود شهر همدان، سه حلقه چاه که مربوط به مزرعه تولید بذر منابع طبیعی بود به صورت نیمه وقت در اختیار شرکت آب منطقه ای استان قرار گرفت.

علیمردان طالبی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان نیز گفت: همه دستگاه‌ها، ارگان‌ها، نهادها و مسئولان استان بسیج شده‌اند تا بحران کمبود آب آشامیدنی همدان را مدیریت کنند و آسیب‌های آن را به کمترین میزان برسانند.

کد خبر: 2035
  تاریخ خبر : 1401/05/26
  آخرین به‌روزرسانی : 1401/05/26
 همایون
 1633
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 38
  • بیشترین بازدید همزمان : 507
  • بازدید امروز : 427
  • بازدید دیروز : 5,931
  • کل بازدید : 5,284,736
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/08 11:41:25
  • شناسه IP شما : 44.222.104.49

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : همدان، خیابان جهاد، شرکت سهامی آب منطقه‌ای همدان
  • کدپستی : 6515914481
  • تلفن : 08138220737
  • فاکس : 08138220225
  • پست الکترونیکی : info[at]hmrw.ir
  • پیامک : 300074811
  • تلفن گویا :