|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

طرح داناب یک سرمایه گذاری بلند مدت است.

طرح داناب سرمایه‌گذاری بلند مدت است و در بین دانش آموزان احساس نیاز و دغدغه حفاظت از منابع آب را به وجود خواهد آورد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، نعمت اله بحیرایی در جمع رابطین طرح داناب ادامه داد: کشور باید در شیوه آموزش، هوشمندانه عمل کند و در کنار آموزش کتاب‌های درسی به  نیازهای جامعه و دانش آموز برای یادگیری بپردازد.

وی افزود: امروزه بحث زیستی و حیات کره زمین باید در اولویت آموزش برای فرزندان باشد تا بتوانیم در آینده از جایگاه مناسبی برخوردار باشیم.

بحیرایی اضافه کرد:طرح داناب همانند طرح همیار پلیس است با این تفاوت که اینبار فرزندان ما پلیس آب هستند و باید از آب مراقبت کنند.

معاون آموزش و پرورش همدان ادامه داد: دراین جلسه با حضور جهاد دانشگاهی و اداره آب منطقه‌ای استان به تفسیر و بررسی شیوه نامه طرح داناب پرداختیم تا اصول و قواعد درست اجرا شدن این طرح یکبار دیگر در بین این سه اداره مرور شود.

وی تصریح کرد: از موضوعات بررسی شده در این جلسه به مناطق تحت پوشش، نحوه ارتباط گیری با رابطین و دانش آموزان، نحوه اجرایی شدن مسابقات و چگونگی اجرا شدن این طرح مناسب با فرهنگ هر منطقه است.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: آب‌های زیر زمینی پس انداز هر منطقه است و با استفاده نادرست از آب زندگی آیندگان را به خطر می‌اندازیم.

عبداله میرزابیگی ادامه داد: جهاد دانشگاهی از تمام ظرفیت خود برای بهتر اجرا شدن طرح نجات آب استفاده می‌کند تا دانش آموزان این سرزمین به خوبی از ارزش آب و راه‌های نجات آن آگاه شوند.

میرزابیگی با اشاره به اجرایی شدن این طرح در بین دانش آموزان و رده سنی مناسب برای آموزش ادامه داد: در این سن هر آموزشی در ذهن فرزندان ما نهادینه می‌شود و در بزرگسالی این آموزش‌ها تبدیل به عادت و فرهنگی متفاوت با نسل قبل می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در کنار رسالت اصلی طرح داناب، برنامه و مسابقاتی مانند نقاشی، عکاسی، فیلم کوتاه، نامه نویسی، داستان نویسی، مقاله نویسی، نمایش، محتوای الکترونیکی و.. به صورت گروهی و انفرادی برگزار می‌شود.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی همدان افزود: علاقه‌مندان به مسابقات، آثار خود را به جهاد دانشگاهی تحویل و با بررسی و داوری منصفانه به بهترین آثار هدیه‌ای تحویل داده می‌شود وبه مرحله کشوری وارد می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان همدان نیز گفت: داناب طرحی ملی و کشوری است که با همکاری شرکت آب منطقه‌ای، جهاد دانشگاهی و آموزش و پرورش در حال اجراست.

علی پرند افشار، این طرح را سرمایه‌گذاری بلند مدت خواند و اظهار کرد: در این طرح قصد داریم در بین دانش آموزان احساس نیاز و دغدغه حفاظت از منابع آب را به وجود بیاوریم.

وی ادامه داد: برای ارتباط گیری مفید بین رابطین طرح داناب، دوره‌های آموزشی در چهار جلسه و به مدت سه ساعت که دو جلسه از آن حضوری و دو جلسه برای رابطین در مدارس به صورت مجازی است برگزار می‌شود.

پرند افشاراضافه کرد: در این جلسه ۱۱ نفر از رابطین مناطق حضور داشتند و نکات توجیهی و آموزشی در این جلسه به آنها ابلاغ شد، همچنین در طرح داناب حدود ۳۳هزار دانش آموز تحت پوشش قرار می‌گیرند و رابطین مناطق به مدیران مدارس و مدیران به دانش آموزان اموزش های لازم را ارائه خواهند داد.

وی با بیان اینکه در این طرح از شیوه پس آزمون و پیش آزمون بهره گرفته شده و در پایان این طرح اثر بخشی داناب قبل و بعد از اجرا سنجیده می‌شود، افزود: در کنار اقدامات سازه‌ای که برای تأمین آب و جبران کسری منابع آب برداشته می شود اقدامات فرهنگی باعث تسریع این فرایند و اثر بخشی آن را دوچندان خواهد کرد.

پرند افشار با اشاره به اقدامات شرکت آب منطقه ای در بحث حفاظت از منابع آب خاطر نشان کرد:همه این اقدامات تاثیر گذار است اما کافی نیست، در طرح داناب با فرهنگ سازی و آموزش فرزندان این سرزمین، در آینده هر فرد یک مسئول و حامی نجات آب پرورش خواهد یافت.

وی در ادامه از بحران آب در استان گفت و ادامه داد: میزان منابع و مصارف باید در حد تعادل باشد نباید در زمان خشکسالی و شرایط که بارش‌ها در حد نرمال نبود کسری موجود را از منابع آب زیرزمینی جبران کرد.

کد خبر: 1908
  تاریخ خبر : 1400/09/09
  آخرین به‌روزرسانی : 1400/09/09
 همایون
 670
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 48
  • بیشترین بازدید همزمان : 507
  • بازدید امروز : 4,903
  • بازدید دیروز : 3,669
  • کل بازدید : 5,283,281
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/08 11:41:25
  • شناسه IP شما : 3.236.219.157

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : همدان، خیابان جهاد، شرکت سهامی آب منطقه‌ای همدان
  • کدپستی : 6515914481
  • تلفن : 08138220737
  • فاکس : 08138220225
  • پست الکترونیکی : info[at]hmrw.ir
  • پیامک : 300074811
  • تلفن گویا :