|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان در جلسه شورای حفاظت استان مطرح کرد:

با حفظ منابع آبی اثرات حاصل از فعالیت های مخرب انسانی را باید به حداقل رساند

فرهاد فرزانه با بیان اینکه نتایج حاصل از سند آمایش سرزمینی جهت حفظ منابع آبی و خاکی به مرور زمان مشخص می شود بر به حداقل رساندن اثرات حاصل از فعایت های مخرب انسانی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، فرهاد فرزانه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان در جلسه  شورای حفاظت از منابع آب استان با اشاره به سندهای آمایش سرزمینی که بر اساس توزیع متوازن و هماهنگ جغرافیای کلیه فعالیت‌های اقتصادی-اجتماعی در پهنه سرزمین نسبت به قابلیت‌ها و منابع طبیعی و انسانی ترسیم می شود، گفت: از آنجاییکه ایجاد این سندها سال ها زمان نیاز دارد و در این مدت نیز تغییراتی در وضعیت مورد بررسی رخ داده است، پس نمی توان با اطمینان به این سندها جهت رهیافت داده های مرتبط به منابع آبی مورد بحث اکتفا کرد به عبارت دیگر این داده ها بر اساس آخرین تغییرات و نشان دهنده وضعیت موجود نیست و باید بروزرسانی شود.

فرزانه با بیان اینکه داده های ارزشمندی در جمع آوری، پژوهش و بررسی موضوعاتی  همچون ریزگردها، کم آبی و ... منابع تاثیرگذار بر آن ها اتفاق افتاده است.

وی افزود: می توان با بهره از داده های گذشته و اقدامات رخ داده در حفظ، احیا، تخریب و بی توجهی به منابع آبی، در راستای وضعیت منابع آبی در آینده گام برداشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان عنوان کرد: با تجمیع داده های موجود و در حال بررسی توسط کارشناسان مرتبط می توان نقشه ای مبتنی بر سازگاری در شرایط کم آبی ترسیم کرد.

البته این مهم  توسط پژوهش های مورد نیاز جهت شناخت از وضع موجود و نقصان های حاصل از موضوعاتی که منابع آبی را با بحران روبرو می کند، محقق می کند.

فرزانه با اشار ه به توسعه پایدار در راستای حفظ محیطی مناسب برای زندگی آیندگان، عنوان کرد: با حفظ منابع آبی و خاکی جهت بهره برداری های نادرست بایستی اثرات حاصل از فعالیت های مخرب انسانی را به حداقل رساند.

این مقام مسئول با بیان اینکه می توان با استفاده از تجهیزات مدرن و شیوه هایی که می توانند در کشاورزی از بهره وری بالایی برخوردار باشند، (همچون بکارگیری گلخانه ها و تجهیز آن ها به وسایل آبیاری نوین) از برداشت های خارج از محدوده از منابع توسط بخش کشاورزی جلوگیری کرد.

وی در خصوص شرایط صدور مجوز های چاه و بهره از منابع آبی و فعالیت های اقتصادی گفت: باید این موارد در راستای توسعه پایدار باشد و برنامه های مرتبط به آن هم اندیشی و اقدام لازم را اتخاذ کرد.

در ادامه این جلسه مهندس منصور ستوده اظهار کرد: کبودراهنگ با 129 چاه بیشترین، و فامنین با 3 حلقه چاه، کمترین تعداد انسداد چاه‌های غیرمجاز را به خود اختصاص داده‌اند و شهرستان همدان نیز با انسداد 123چاه غیرمجاز در رتبه دوم قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان بیان کرد: با اجرای طرح تعادل بخشی از سال 93 و شروع طرح تعادل بخشی تاکنون در همدان ، نزدیک به 5868 حلقه چاه غیرمجاز پرو مسلوب المنفعه شده است و از برداشت 360 میلیون مترمکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی جلوگیری به عمل آمده است.

ستوده افزود: دادگستری، فرمانداران، نیروی انتظامی و دستگاه‌های اجرایی همکاری بسیار مناسبی با این شرکت در انسداد چاه‌های غیرمجاز استان دارند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به اینکه گروه های گشت و بازرسی به طور شبانه‌روزی دشت‌های استان را بازرسی می‌کنند عنوان کرد: 15 گروه گشت و بازرسی در راستای نظارت بر چاه‌های مجاز، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های استان به طور شبانه‌روز دشت‌ها را کنترل می‌کنند.

ستوده بیان کرد: با چاه‌های مجاز استان که برداشت بیشتر از پروانه بهره‌برداری دارند نیز برخورد می‌شود تا در راستای حفاظت از منابع آبی استان همدان گام‌های اساسی و جدی برداشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 418 کنتور هوشمند بر روی چاه های مجاز نصب شده است و بر اساس پیش‌بینی برنامه اقتصاد مقاومتی تا پایان سال ۱۳۹۹ ، تعداد این کنتورها به ۵۰۰ عدد می‌رسد و مجموع کنتورهای نصب شده بر روی کل چاههای استان 5150 دستگاه می باشد.

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان

 

کد خبر: 1771
  تاریخ خبر : 1399/11/13
 همایون
 1207
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 43
  • بیشترین بازدید همزمان : 507
  • بازدید امروز : 2,238
  • بازدید دیروز : 5,931
  • کل بازدید : 5,286,547
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/08 11:41:25
  • شناسه IP شما : 54.242.165.255

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : همدان، خیابان جهاد، شرکت سهامی آب منطقه‌ای همدان
  • کدپستی : 6515914481
  • تلفن : 08138220737
  • فاکس : 08138220225
  • پست الکترونیکی : info[at]hmrw.ir
  • پیامک : 300074811
  • تلفن گویا :