|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

پیشرفت ۷۶درصدی پروژه انتقال پسآب تصفیه خانه همدان به نیروگاه مفتح

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان از پیشرفت ۷۶ درصدی پروژه خط انتقال پسآب تصفیه خانه همدان به نیروگاه شهید مفتح خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، مرتضی عزالدین در بازدید از طرح انتقال پسآب تصفیه خانه همدان به نیروگاه شهید مفتح با بیان اینکه طرح در چهار ماه گذشته روند سریعی در پیش گرفته است، عنوان کرد: طرح انتقال پسآب تصفیه خانه همدان به نیروگاه شهید مفتح دارای پیشرفت ۷۶درصدی است.

 

 

 

وی با بیان اینکه از سال گذشته عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد، افزود: امسال به صورت رسمی با حضور وزیر نیروپروژه کلنگ زنی شد تا بتوان آب مورد نیاز نیروگاه شهید مفتح را از طریق پساب فاضلاب تصفیه خانه همدان تامین کرد.

 ‎     

عزالدین با اشاره به اینکه پروژه از نظر فیزیکی به مرحله مطلوبی رسیده است، عنوان کرد: مدیران وزارت نیرو لوله‌گذاری کمتر از 2 هزار و 500 متر در روز در این پروژه را قبول نداشته و انتظار دارند پروژه با سرعت بالایی حرکت کند.

وی با اعلام اینکه امیدواریم برق باختر اعتبارات موردنیاز را برای اجرای این پروژه به موقع تخصیص دهد، تصریح کرد: در حال حاضر از شرکت برق مطالبه داریم و به پیمانکار بدهکار هستیم

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان با اعلام اینکه تاکنون 32 کیلومتر از خط انتقال 43 کیلومتری اجرایی شده است، عنوان کرد: تاکنون برای این پروژه 34 میلیارد تومان هزینه شده ولی تنها 13 میلیارد تومان اعتبار از سوی شرکت برق باختر و وزارت نیرو به این پروژه تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه نیروگاه مفتح همدان قرارداد خرید 18 میلیون مترمکعب پسآب در سال را با وزارت نیرو منعقد کرده است، گفت: حداکثر نیاز نیروگاه مفتح همدان در حال حاضر 11 میلیون مترمکعب است که به طور قطع تامین می‏شود.

عزالدین با اشاره به اینکه نیروگاه مفتح آب موردنیاز خود را از طریق 20 حلقه چاه تامین می کند، تصریح کرد: در حال حاضر 12حلقه از این چاه‌ها فعال بوده و 5 میلیون مترمکعب آب از آنها برداشت می‏شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان تاکید کرد: پس از انتقال پسآب فاضلاب همدان به نیروگاه مفتح همدان تمامی چاه‌های این نیروگاه مسدود شده و تنها یک چاه برای تامین آب شرب در مدار باقی می ماند.

وی با اعلام اینکه 50 درصد از چاه‌های مجاز استان همدان معادل 6 هزار و 400 حلقه برقی است اظهار داشت: از این تعداد چاه برقی تاکنون یکهزارو 200 حلقه به کنتور هوشمند یا حجمی مجهز شده و کارت شارژ 300 کنتور نیز تاکنون فعال شده است.

عزالدین با تصریح براینکه تا پایان تیرماه کارت شارژ تمامی کنتورها فعال می شود، افزود: امسال به دنبال این هستیم تا هزار و500 کنتور هوشمند جدید آب وبرق در سطح استان همدان نصب کنیم.

وی هزینه خرید و نصب کنتورهای هوشمند را حدود  5 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: خرید و نصب کنتور هوشمند از سوی دولت و وزارت نیرو در اختیار کشاورزان قرار گرفته و سپس به صورت اقساطی از آنها دریافت می شود.

درادامه محمود رضا عراقی معاون امور عمرانی استاندارپس از بازدید از خط انتقال پساب، با بیان اینکه این طرح با سرعت قابل قبولی در حال پیشرفت است، اظهار داشت: هیچ پروژه ای پیشرفت نمی کند مگر اینکه سه مثلث پیمانکار، مشاور طرح و کارفرما با هم هماهنگ باشند.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با تاکید بر اینکه همدان در منطقه نیمه خشک قرار گرفته، ابراز داشت: آب به عنوان کالایی بدون جایگزین خصوصیات اجتماعی و سیاسی متفاوتی نیز دارد.

عراقی با اشاره به اینکه حفاظت از منابع آب پارامترهای مختلفی دارد، افزود: در راستای حفاظت از منابع آب در استان همدان تاکنون ۶۵۰ حلقه چاه غیر مجاز در استان همدان مسدود شده است.

وی با بیان اینکه با انسداد این تعداد از چاه ها ۸۰ میلیون متر مکعب در آب صرفه جویی شده است، بیان کرد: این مقدار آب معادل دو برابر ظرفیت نهایی سد اکباتان است.

معاون امور عمرانی استاندار همدان با اشاره به اینکه دولت کاری کرده که عدالت در همه جا رعایت شود، بیان داشت: برداشت بدون مجوز از آب تصاحب محسوب می شود که دولت در مقابل آنها ایستاده است.

عراقی از نصب کنتور های حجمی برای کنترل میزان برداشت آب از چاه ها خبر داد و گفت: تغییر الگوی کشت، استفاده از آبیاری تحت فشار و بارانی و کشت گلخانه ای از دیگر راه های صرفه جویی آب است.

وی یکی دیگر از راه های حفاظت از آب را استفاده از پسآب فاضلاب و یا آب چرخانی عنوان کرد و افزود: ۷۰ درصد آب شرب مصرفی به پسآب تبدیل می شود که از پسآب می توان در بحث زیست محیطی نیز استفاده کرد.

معاون امور عمرانی استاندار همدان در خصوص طرح انتقال پسآب تصفیه خانه همدان به نیروگاه شهید مفتح ادامه داد: این پروژه به منظور تامین آب نیروگاه و تامین برق از نیروگاه بسیار مهم است.

عراقی با اشاره به اینکه تولید هزار مگاوات برق باعث ایجاد اشتغال و چرخش چرخ صنعت می شود، عنوان کرد: نیروگاه شهید مفتح همدان در حال حاضر با ۳۰درصد ظرفیت کار می کند و برای تامین این مقدار برق نیز از سفره های آب زیر زمینی استفاده می کند.

وی با بیان اینکه نیروگاه در حال حاضر از ۲۰ حلقه چاه استفاده می کند، ابراز داشت: البته به غیر از نیروگاه مردم فامنین و رزن نیز از این چاه ها استفاده می کنند که کاهش آب چاه ها و سطح آب زیر زمینی در این مناطق موجب ایجاد شیب هیدرولیکی و فروچاله شده است.

معاون امور عمرانی استاندار همدان اهمیت اجرای طرح انتقال پسآب تصفیه خانه فاضلاب همدان به نیروگاه را بسیار با اهمیت برشمرد و گفت: در مورد تامین اعتبار پروژه نیز باید گفت که تاکنون هیچ پروژه دولتی بدون اعتبار نمانده است.

عراقی با تاکید بر اینکه دولت از بخش خصوصی و از پیمانکاران و مشاوران طرح ها که تولید اشتغال مولد دارند حمایت می کند، افزود: متاسفانه در دولت قبل میزان بدهی به پیمانکاران بالا بود و در حال حاضر هم هنوز تمام مطالبات پرداخت نشده است.

وی در مورد پسآبی که از تصفیه خانه فاضلاب همدان وارد خط انتقال می شود، گفت: آب و فاضلاب استان موظف است که کیفیت مورد نیاز پسآب را تامین کند که هنوز به حد دلخواه نرسیده و قرار است برای این کار از توانیر و یا وزارت نیرو اعتبار گرفته شود.

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان

کد خبر: 630
  تاریخ خبر : 1394/03/12
 مدیر سایت
 1197
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 81
  • بیشترین بازدید همزمان : 507
  • بازدید امروز : 3,045
  • بازدید دیروز : 5,823
  • کل بازدید : 5,445,702
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/08 14:14:42
  • شناسه IP شما : 18.216.233.58

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : همدان، خیابان جهاد، شرکت سهامی آب منطقه‌ای همدان
  • کدپستی : 6515914481
  • تلفن : 08138220737
  • فاکس : 08138220225
  • پست الکترونیکی : info[at]hmrw.ir
  • پیامک : 300074811
  • تلفن گویا :