به گزارش روابط عمومي شرکت آب منطقه اي همدان، مهندس مرتضي عزالدين، مدير عامل اين شرکت، در کارگاه آموزشي نظام رسيدگي به تخلفات اداري کارکنان دستگاه هاي اجرايي که در محل سالن همايش هاي دانشگاه صنعتي همدان برگزار شد، هدف از برگزاري اين دوره را بالا بردن آگاهي و شناخت کارکنان از تخلفات اداري و دستيابي به اهداف با رعايت قوانين و مقررات با يک سيستم کنترلي مناسب دانست و افزود: بسياري از اين تخلفات بدون اگاهي کارمند در يک دستگاه اجراي انجام مي شود.
وي با بيان اينکه اگر يک مجموعه دولتي و صنعتي سيستم کنترلي را اجرا کند، کنترل آن مجموعه به راحتي انجام مي شود، که اين موضوع نشان از انسجام اعضاي يک سازمان دارد.
مهندس عزالدين عقايد مذهبي و الگو گرفتن از پيامبران و امامان را در مديريت مجموعه بسيار مهم و اساسي ارزيابي کرد و گفت: ابتدا در يک سيستم کنترلي بايد جامعه گرا باشيم و کل جامعه هدف خود را پوشش دهيم.
وي گزينه ديگر را در يک سيستم کنترلي، حساب شده بودن و در بعضي نقاط حساس دانست و تاکيد کرد: کنترل جامعه هدف نبايد با افراط و تفريط همراه باشد که هر کدام از اين موضوعات باعث از دست رفتن کنترل در يک مجموعه مي شود.
عزالدين گزينه ديگر در يک سيستم کنترلي را، دقيق، صحيح و به روز بودن دانست و تصريح کرد: استفاده از روشهاي سنتي در جامعه امروز کنترل را در مجموعه تحت مديريت با مشکل روبرو مي کند.
وي ياد آور شد: قوانين بخش آب کشور 30 سال پيش تنظيم شده اندکه به روز نبودن اين قوانين لطمه زيادي به منابع آب کشور وارد کرده است و قسمت زيادي از بحران موجود در منابع آب کشور متوجه به روز نبودن قوانين بخش آب است.
عزالدين کنترل را وسيله اي براي اصلاح و ارزيابي دانست و تاکيد کرد: کنترل نبايد تنها نقاط ضعف يک مجموعه راشناسايي کند بلکه بايد به گونه اي عمل کند که نقاط قوت و ضعف در جهت بهتر کردن کنترل در سيستم شناسايي شود.
مديرعامل شرکت آبمنطقهاي استان با اشاره به اينکه اميدوارم با مروري بر قوانين يک سيستم پويا داشته باشيم، تصريح کرد: 20 مصداق تخلف داريم و از 700 مورد تخلفي که در سراسر کشور رخ داده تنها 6 مورد به همدان اختصاص داشته است.
وي با بيان اينکه اين 6 مورد نيز تخلفات کلاني چون اختلاس نبوده، افزود: بيشتر اين تخلفات از غيبت ناشي ميشود که براي ما نيز قابل قبول نبوده و بايد برطرف شود.
روابط عمومي شرکت آب منطقه اي همدان