|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان در مجمع نمایندگان استان تشریح نمود:

اقدامات شاخص دولت و دستاوردهای مهم وزارت نیرو در استان همدان

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، مهندس منصور ستوده درجلسه مشترک مجمع نمایندگان و مدیران صنعت آب و برق استان همدان گفت: 3800 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش آب استان همدان انجام شده است.

وی افزود: از ابتدای اجرای طرح تعادل بخشی تاکنون 3326 حلقه چاه غیر مجاز در استان همدان پر و مسلوب المنفعه شده است.

ستوده گفت: با انسداد 3326 حلقه چاه غیرمجاز از برداشت  بیش از 252 میلیون متر مکعب آب در منابع زیرزمینی جلوگیری بعمل آمده است.

وی افزود: بیشترین تعداد چاههای پرشده در شهرستانهای کبودرآهنگ با 1020 حلقه چاه و شهرستان رزن با 634 حلقه چاه است.

ستوده با اشاره به اخذ تصمیمات هیأت دولت در خصوص سازگاری با کم آبی ادامه داد: از مصوبات این جلسه کنترل کشت بهاره ، ممنوعیت کشت برنج، تحویل حجم آب در سقف ساعت کارکرد انجام شود و ... می توان اشاره کرد.

وی کاهش حداکثر 30 درصد از آب فضای سبز شهرداری‌ها و دستگاه‌های اداری تا پایان سال جاری را از دیگر مصوبات خواند و گفت: تعریف الگوی مصرف آب به منظور جلوگیری از مصرف بیش از حد آب از دیگر تصمیمات است.

وی با بیان اینکه تعهد ما برای سالجاری پر کردن 530 حلقه چاه غیرمجاز است، گفت: 90 درصد این چاهها در شهرستان های رزن و کبودراهنگ است.

ستوده گفت: از ابتدای سالجاری نیز تاکنون با پر کردن 589 حلقه چاه غیر مجاز در استان همدان به میزان بیش از 27 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است.

وی گفت: تا کنون 4103 حلقه چاه مجاز مجهز به کنتور هوشمند آب وبرق شده اند که این روند به طور جدی و با سرعت در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان ادامه داد: با اجرای طرح تعادل بخشی در استان و جلوگیری از برداشت های غیرمجاز، خوشبختانه از سال 93 شاهد کاهش روند افت سطح آب زیرزمینی در بعضی از دشتها و همچنین بالا آمدن سطح آب در دشتهای دیگر شده که هیدروگراف دشتها نشانگر این موضوع هستند.

ستوده با اشاره به اهمیت تامین آب شرب، ادامه داد: آب اشامیدنی شهرهای تویسرکان و سرکان از چاه های آب دشت فریازان تامین می شد اما اکنون با کاهش قابل توجه منابع آب زیر زمینی، استفاده از آب سد سرابی برای تامین آب آشامیدنی این دو شهر و برخی روستاهای اطراف در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: درحال حاضر نیز تامین آب شرب شهر سرابی واقع درمسیر خط انتقال از طریق سد وخط انتقال آب شرب تامین میگردد وی بیان کرد: طرح ساخت تصفیه خانه شهرستان تویسرکان  با بیش از50 درصد پیشرفت به روش BOT ( ساخت ، بهره برداری و انتقال) و با حضور بخش خصوصی و اعتباری حدود 20 میلیارد تومان در حال اجرا است و در حال حاضر 55درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ستوده با اشاره به مزیت های استفاده از روش BOT و مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های مختلف عمرانی گفت: تاخیر در روند امور اجرایی در روش BOT به ضرر سرمایه گذار بخش خصوصی تمام می شود و به همین دلیل سرعت اجرای طرح در این روش بیشتر می شود.

وی افزود: تصفیه خانه سد سرابی پس از آغاز به کار می تواند 315 لیتر در ثانیه آب تصفیه شده را ازطریق خط انتقال آب به مخزن بهشت زهرای تویسرکان  بدهد که این میزان یک و نیم برابر نیاز شهر تویسرکان و سرکان و پاسخگوی دو برابر جنعیت کنونی این شهرهادرافق 1410  است.

ستوده یکی از مهمترین و بزرگترین دستاوردهای وزارت نیرو در جمع آوری آمار اطلاعات منابع آب و ارائه خدمت به مشترکین را راه اندازی سامانه ساماب دانست و افزود: شرکت آب منطقه ای همدان به لحاظ بستر سازی مناسب زیرساخت های it ، بعنوان پایلوت کشوری در این سامانه انتخاب شد که خوشبختانه با همکاری شرکت مدیریت منابع آب ایران توانست هم خدمات آب زیرزمینی و صدور قبض و.. را از طریق دفاتر پیشخوان به بهره برداران ارائه نماید. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان از پیشرفت 97 درصدی طرح خط انتقال آب سد سرابی به مخزن شهر تویسرکان خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح تا کنون 20 میلیار تومان هزینه شده است.

ستوده افزود: پیشرفت فیزیکی سد گرین شهرستان نهاوند در حال حاضر 10 درصد می باشد.

وی گفت: این سد صرفا جهت مصرف آب شرب بوده و برای تامین نیاز آبی شهرستان می باشد و حق آبه کشاورزی همانند روال گذشته تامین و هیچ تغییری نخواهد کرد.

ستوده اظهار کرد: تصفیه خانه آب شهر ملایر که توسط بخش خصوصی به روش BOT درحال ساخت است مبلغ سرمایه گذاری اولیه این  پروژه 400 میلیارد ریال است و مدت ساخت آن 2 سال خواهد بود و دوره بهره برداری از آن 25 سال است که تاکنون به میزان 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: تصفیه خانه ملایر با یک مدول و دو خط جریان با ضریب حداکثری 3/1 قادر به تصفیه 500 لیتر در ثانیه و حجم کل 12 میلیون متر مکعب در سال آب شرب این شهرستان از سد کلان می باشد که در پائین دست سد کلان در حال ساخت است.

ستوده ادامه داد: خط انتقال آبرسانی آب شرب شهر ملایر از سد کلان بطول 38 کیلومتر و به میزان 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان به انتقال پساب فاضلاب شهر همدان به نیروگاه شهید مفتح اشاره کرد و افزود: طول این خط لوله 44 کیلومتر است که از تصفیه‌خانه فاضلاب همدان آغاز و به نیروگاه شهید مفتح منتهی می‌شود.

ستوده با بیان اینکه این پساب پیش از این به مصرف امور کشاورزی رسیده، افزود: امروز که این پساب به مصرف نیروگاه شهید مفتح می‌رسد گام موثری در راه جلوگیری از هدررفت منابع آبی زیرزمینی برداشته شده است.

وی بیان کرد: با اجرای این پروژه تعداد بسیاری از چاه‌های آب نیروگاه شهید مفتح از مدار بهره برداری خارج شد و مصرف نیروگاه از 15 میلیون مترمکعب در سال به حدود 10 میلیون مترمکعب با تبدیل یک واحد برج تر به خشک کاهش یافته است.

ستوده تاکید کرد: سد مخزنی خرمرود با حجم مخزن 8 میلیون متر مکعب به منظور تأمین آب شرب منطقه خرمرود، بمیزان یک میلیون و 320 هزار متر مکعب شرب، صنعت یک میلیون و 500 هزار مترمکعب و سهم محیط زیست یک میلیون و 40 هزار متر مکعب توسط سرمایه گذار بخش خصوصی از طریق مجوز ماده 56 در حال احداث و تاکنون نیز 17 درصد پیشرفت فیزیکی طبق برنامه زمانبندی دارد و مابقی آب تنظیم شده برای حق آبه باغات پائین دست می باشد.

وی گفت: شرکت آب منطقه ای همدان در راستای کمک به توسعه استان و ایجاد اشتغال، آب موردنیاز حدود 890 واحد صنعتی و خدماتی را از محل تخصیص های ابلاغی تامین نموده است.

در پایان این دیدار مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان مشکلات عمده را کاهش اعتبارات در پروژه ها بویژه طرح مهم آبرسانی به شهر همدان را بر شمرد.

در ادامه مدیران عامل صنعت آب و برق استان همدان گزارشی از عملکرد شرکت‌ها ارائه کردند و نمایندگان استان نیز پس از بررسی نظرات و پیشنهادات قول مساعدت برای رفع مشکلات این حوزه دادند.

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان

 

 

کد خبر: 1428
  تاریخ خبر : 1397/11/02
  آخرین به‌روزرسانی : 1397/11/03
 همایون
 1216
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 27
  • بیشترین بازدید همزمان : 507
  • بازدید امروز : 1,584
  • بازدید دیروز : 5,931
  • کل بازدید : 5,285,893
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/08 11:41:25
  • شناسه IP شما : 18.205.67.119

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : همدان، خیابان جهاد، شرکت سهامی آب منطقه‌ای همدان
  • کدپستی : 6515914481
  • تلفن : 08138220737
  • فاکس : 08138220225
  • پست الکترونیکی : info[at]hmrw.ir
  • پیامک : 300074811
  • تلفن گویا :