|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

اولویت اول استان همدان در توسعه، مسئله آب است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت اول استان همدان در توسعه، مسئله آب است

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، دکترحمیدرضا حاجی بابایی در دیدار مدیرعامل و کارکنان شرکت آب منطقه ای همدان گفت: باید برنامه عملیاتی دقیقی تدوین شود و با پایش مستمر پروژه ها، ضمن آسیب شناسی و ارائه بازخوردهای لازم با حداکثر بهره وری، پروژه ها را در زمان مناسب به انجام  برسانیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید به برخورداری روستاهای اطراف شهر همدان از آب شرب تصفیه شده بجای چاه های اب شرب در روستاها گفت: شرکت آبفای استان با همکاری شرکت آب منطقه ای همدان برنامه ریزی لازم جهت اتصال این روستاها به تصفیه خانه شهر همدان را انجام دهد.

وی تاکید کرد: کمیته ی پیگیر اتصال روستاهای اطراف همدان به تصفیه خانه شود، تا یک تعریف مشترک برای مدیریت منابع اب در روستاها داشته باشیم و این روستاه هم از اب شرب سالم برخوردار شوند و در کنار آن هر روستای که امکان اتصال به سیستم تصفیه خانه همدان را نداشت با مجنمع های ابرسانی تامین اب شود.

حاجی بابایی در خصوص اب های رودخانه های اطراف همدان در فصول غیر زراعی گفت: اب رودخانه های اطراف همدان بایستی مدیریت شود که این موضوع در حال انجام است و درفصول غیر زراعی اب رودخانه دره مرادبیگ و عباس آباد به تصفیه خانه همدان منتقل و به مصرف شرب همدان می رسد.

وی با بیان اینکه 10 لیتر در ثانیه روستاهای زیر دست سد اکباتان را مشرب می کند، یاداور شد: پساب تولیدی این روستاهای بعد از انتقال به تصفیه خانه فاضلاب، کفاف کشاورزی منطقه را میدهد.

حاجی بابایی افزود: اولویت اول توسعه بخش گردشگری و دیگر موارد توسعه استان آب است که با مدیریت می تواند تمام نیازهای توسعه را بطرف کرد.

وی افزود: در موافقت نامه سال جاری موضوع ابرسانی از سد تالوار به همدان به ابرسانی به شهر همدان اصلاح شده تا در این خصوص مشکلی در اینده پیش نیاید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با مدیریت مناسب در جاده ملایر مشکل مردم حل شده و از امروز مشکل آب شرب این روستاها حل شده است.

وی به رعایت حقابه اهالی این منطقه نیز تاکید کرد و گفت: در زیر سد اکباتان برای حل مشکل مردم همدان، سدی با ظرفیت 5 میلیون مترمکعب ساخته شد بود که بعداز مدتی پاسخگوی نیاز مردم نبود و ظرفیت آن به  35 میلیون مترمکعب افزایش یافت.

حاجی بابایی عنوان کرد: باید راهکارهای قانونی برای پرداخت حقابه بررسی و همه کمک کنیم تا مشکل کاملا حل شودکمااینکه در این زمینه نیز هر کمکی که از دست ما براید در کنار یکدیگر و با هم افزایی برای حل مشکل ارائه می کنیم.

حاجی بابایی در خصوص اجرایی شدن رینگ سوم شهر همدان که در ردیف اولویت‌های پروژه های عمرانی است گفت: برنامه عملیاتی اجرای رینگ سوم شهر همدان در راستای اجرایی شدن کلانشهر همدان طرح‌ریزی شده است، مهمترین اقدام در راستای توسعه کلانشهر همدان محسوب می‌شود و نقش ویژه‌ای در ساماندهی مشکلات وجود دارد.

در ادامه این جلسه مهندس منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان ضمن خوش آمدگویی به مدعوین، گفت: از جمله وظایف مهم شرکت تامین آب، خطوط انتقال آب، حفاظت وبهره برداری از منابع اب است.

وی یاد اور شد: که با انتقال پساب فاضلاب شهر همدان به نیروگاه شهید مفتح در مدت کمتر از شش ماه بطول 46 کیلومتر، تمام چاه های اب نیروگاه پلمپ و تنها 2 حلقه چاه برای مصرف اب شرب و موارد اضطرای باقی ماند.

ستوده تصریح کرد: این مهم مشکل تامین برق نیروگاه را که قبلا با ظرفیت 30 درصد کار می کرد برطرف نمود.

وی همچنین از نصب کنتور هوشمند بر روی چاهها و انسداد چاههای غیرمجاز از دیگر اقدامات حفاظتی این شرکت یاد کرد و افزود: با این اقدامات از اضافه برداشت 250 میلیون متر مکعب در مصرف اب زیرزمینی جلوگیری شده است.

ستوده کمبود اعتبارات را مشکل ساز برای پروژه های بخش آب دانست و افزود: کمبود اعتبارت بخش اب، سرعت پیشرفت پروژها را با کندی مواجه کرده و مطالبات پیمانکاران زیاد شده است.

وی تخصیص اعتبارات بصورت اسناد را مشکل ساز دانست و افزود: اسناد زیر یک سال می تواند بسیاری از مسائل را بطرف کند.

ستوده افزود: با توجه به اینکه در هنگام خشکسالی در خصوص تامین آب استان دچار مشکل می شویم طرح هایی همچون استفاده از آبهای سطحی استان شامل رودخانه عباس آباد، دره مرادبیگ و خاکو در حال اجراست که در فصول غیرزراعی بمیزان حدود 8 میلیون مترمکعب آب شرب شهر را تامین می کنند.

وی یادآور شد با پیگیری های جدی بیش از سه هزار و 800 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوص بخش اب در استان در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان تاکید کرد: در جلسه انسجام بخشی اب و ابفا موضوع تامین اب به روستاهای اطراف با جدیت پیگیری خواهد شد و تقسیم کار وظایف این شرکت و ابفای شهر انجام تا با سرعت این موضوع به سرانجام برسد.

ستوده خواستار ردیف بودجه ویژه در خصوص طرح مطالعه جامع اب و پساب روستاهای اطراف همدان شد و افزود: با تخصیص اعتبار ظرف 4 ماه مطالعات انجام شده و وارد فاز اجرایی می شویم.

وی درپایان گفت: یکی از مهمترین و حساس ترین پروژه های شرکت واستان، طرح آبرسانی به همدان می باشد که متاسفانه با کاهش اعتبارات مواجه شده و برای تکمیل و اجرای خط انتقال موجود و جدید حدود پنج هزار میلیارد ریال مورد نیاز است که بایستی سالانه 1500 میلیارد ریال تخصیص داده شود در حالیکه در لایحه بودجه سال 98 حدود 50 میلیارد ریال برای آن در نظر گرفته شده که جوابگوی اجرای این نخواهد بود.

 

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان

 

 

 

کد خبر: 1424
  تاریخ خبر : 1397/10/26
 همایون
 868
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 31
  • بیشترین بازدید همزمان : 507
  • بازدید امروز : 153
  • بازدید دیروز : 5,931
  • کل بازدید : 5,284,462
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/08 11:41:25
  • شناسه IP شما : 35.171.159.141

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : همدان، خیابان جهاد، شرکت سهامی آب منطقه‌ای همدان
  • کدپستی : 6515914481
  • تلفن : 08138220737
  • فاکس : 08138220225
  • پست الکترونیکی : info[at]hmrw.ir
  • پیامک : 300074811
  • تلفن گویا :